את ממש עוד רגע מתחתנת, את לחוצה ומתרגשת, וזה מובן לגמרי וטבעי. ולמרות זאת, אם תחטפי התמוטטות עצבים רגע לפני שהאורחים אמורים להגיע, האירוע החשוב ביותר בחייך עלול להסתיים עם מפח נפש עצום. איך תימנעי מזה? אם את מרגישה שאת בדרך לקרוס מלחץ רגע לפני החופה, הנה כמה שיטות פשוטות שיעזרו לך להירגע ולהרגיש שלווה יותר.

1. תנשמי עמוק !

נשימה היא מנגנון ניקוי הרעלים העיקרי בגוף שלנו, והיא אחראית לניקוז ופינוי של 70% מהפסולת שלנו.

איך זה קשור? כי ברגעי לחץ, כשהלב פועם בחוזקה, כשאת מרגישה רעד בגוף, כשהנשימה שלך מתחילה להיות מהירה ומקוטעת, באותו הרגע בעצם יש לך "לכלוך" אנרגטי בגוף, שמונע ממך להרגיש נקייה ומאוזנת. לכן, תרגילי נשימה שיאפשרו לך להסדיר את הנשימה, לקחת נשימות עמוקות ולהכניס המון חמצן לגוף הם דרך נפלאה לנקות את הלכלוך הזה שבא לידי ביטוי בדמות לחץ ועומס נפשיים. מצאי פינה שקטה רחוק מכל הבלגן של לפני האירוע, לשבת בה עם עצמך. שבי בתנוחה שנוחה לך, עצמי את העיניים והתחילי לקחת נשימות עמוקות דרך האף. נפחי את הבטן כמה שיותר והוציאי את האוויר לאט לאט. חזרי על תרגיל הנשימות העמוקות הזה 20 פעמים. פקחי את עינייך ומיד תחושי הטבה.

2. כנסי למקלחת

אין כמו פרץ של מים קרים על הגוף כדי לעורר, לאזן ולאפס. השוֹק של המיים הקרים יוצר, בשבריר שנייה, שוֹק לגוף, שגם מחזיר אותו לשפיות ושמזכיר לנו לקחת דברים בפרופורציה הנכונה. מעבר לזה, מים הם כוח החיים, ותרבויות קדומות מייחסות להם סגולות רבות של ניקיון ואף ריפוי. אם את לפני שלב האיפור, כנסי למקלחת עם מים קרים. במרבית גני האירועים ישנה מקלחת, וברגע שבו גופך ירגיש את זרם המים הקרים, הוא יחזור לתפקוד מאוזן יותר, ובהדרגה תחושות הלחץ והקריסה יתמתנו.

3. חשבי חיובי

דרך נוספת להפחית את מפלס הלחץ היא לעבוד על המחשבות. ברוב המקרים, לתחושת הלחץ הפיזית קדמה מחשבה מלחיצה. נסי רגע לאתר את המחשבה המלחיצה שאחראית להרגשה הלא נעימה שאת חווה.

בין אם חשבת על מה יהיה אם אורחים רבים לא יגיעו לאירוע, בין אם חשבת לרגע על העובדה שאת עומדת לחלוק את שארית חייך עם בן זוגך ושאין "דרך חזרה" ובין אם חשבת על החברה הטובה שלא תגיע לאירוע בגלל ריב גדול שהיה ביניכן- שחררי את המחשבות הללו. הן לא עוזרות לך. נסי להחליף כל אחת מהן במחשבה נעימה. ברגע שהמחשבות יהיו חיוביות ומיטיבות יותר, ההרגשה גם תשתפר.